Plavba Diakofti – Gytheo – Kamena Vourla, KYTHIRA 2014 – 17. deň

Východ slnka nad vrakom lode Nordlandia v Diakofti, Kythira 2014S ostrovom Kythira sa lúčime len neradi. V Diakofti nastupujeme na trajekt a plavíme sa do prístavného mesta Gytheo. Odtiaľ mierime nocovať na sever do letoviska Kamena Vourla.

Dnes vstávame o pol siedmej. Balíme a počúvame rádio z internetu. Vraj na Slovensku má byť do konca týždňa 18 až 25 °C. Doprajeme si sýte raňajky, praženicu s fetou, trocha zeleniny, kávu, čaj a sezamové sušienky, aby sme mali dosť energie na cestu.

DSCN7088_KKrátko po deviatej ešte zbehneme na pláž v Diakofti. Okrem nás sú tu len dvaja ľudia. Skvelé. Voda je síce chladnejšia, ale to vydržím a vleziem do nej. Tento rok je to možno posledný raz. Keď sa chceme prezliecť, zisťujeme, že druhé plavky zostali v izbe. Aby sme náhodou nenachladli, tak si tie mokré vyzlečieme a v šatách bez spodnej bielizne sa vraciame do vily. Na verande nás čaká Ioanna s figovým džemom, ktorý uvarila špeciálne pre nás. Je to od nej veľmi milé.

Po sprche si pobalíme zvyšok vecí a o jedenástej ich odnášame do auta. Ešte zájdeme za našimi domácimi zaplatiť za ubytovanie a rozlúčiť sa. Ťažko sa nám lúči, s nimi aj s ostrovom…

Plavba Diakofti – Gytheo

O pol dvanástej vyrážame naproti k prístavu. Trajekt z Kissamosu na Kréte mešká. Namiesto o 11:50 opúšťame Diakofti o 12:30. Dovtedy si krátime čas fotením a pozorovaním spolucestujúcich. Nad Kythirou sa vznáša tmavý oblak a každú chvíľu to vyzerá, že spŕchne. Akoby aj to počasie smútilo, že odchádzame.

Trajekt spoločnosti Lane Sea Lines sa volá Vintzentos Kornaros a premáva z Gythea do Kissamosu na severozápade Krétu do Kissamosu so zastávkou v Diakofti a späť.

Maják Moudari na Kythire

Cestou vidíme pláž Kako Langada, mestečko Agia Pelagia aj maják Moudari. Bye-bye Kythira!

Plavíme sa okolo ostrova Elafonisos. Pláž Simos je pustá. Míňa nás biela plachetnica. Nad Peloponézom sa vytvoril obrovský kupolovitý oblak zvaný kumulus. Vyzerá ako chutná a dobre vyšľahaná šľahačková smotana na zmrzlinovom pohári. Aj brázda za loďou je krásne biela, akoby bola pokračovaním toho oblaku.

More je našťastie pokojné, tak si takmer trojhodinovú plavbu môžeme bezstarostne užívať a pozorovať morskú hladinu a život na palube.

O 15:00 je na dohľad Gytheo. Keď sa blížime,  na svahu dediny Mavrovouni naľavo od Gythea vidíme „naše“ ubytovanie spred dvoch rokov. Spoznávame maják, múzeum a kostol Ag. Petros na polostrove Kranai. Aj vrak nákladnej lode Dimitrios je stále na svojom mieste. „Zaparkovaný“ hrdzavie kúsok od pláže Selinitsa.

O 15:20 schádzame do podpalubia a sadáme do auta. Nemeckí motorkári pred nami meškajú, zjavne ešte dopíjajú svoje pivo. V podpalubí je 28 °C, neznesiteľné teplo a zápach z výfukov štartujúcich áut. O 15:27 konečne vychádzame na čerstvý vzduch. Aj vonku je 28 °C. Na móle víri prach. Je tu čulý stavebný ruch,  robotníci zväčšujú prístav. Tachometer ukazuje 2 823 kilometrov.

Cesta do Kamena Vourla

O 16. hodine tankujeme na Revoile plnú nádrž (1,625  €/l). Nad Taygetosom sa zbiehajú mraky, teplota klesla na 22 °C. O polhodinu zaparkujeme pred Lidlom na predmestí Sparty a kupujeme mastichové žuvačky a ouzo. Po dvadsiatich minútach zastavujeme  pri známej kaviarni v Sparte na kávu.

0 17:11 odbočujeme na Tripolis a o 17:40 pokračujeme v ceste na Korint. Zatiaľ sme absolvovali 2 955 kilometrov. Pred Tripolisom sa začína reťaz mýtnic. Postupne platíme 2,40 €, 2,50 € a doprajeme si prestávku na Shellke.

18:36 po 3 041 km platíme mýto 1,80 € a o 19:02 po 3 087 km 2,10 €. Kým dorazíme do Kamena Vourla platíme ešte dve mýta: 3,90 € a 3,95 €.

Niekoľko kilometrov pred Kamena Vourla zlyhala navigácia. Z diaľnice sme odbočili skôr, a to pred Ag. Konstantinos, takže sme do Kamena Vourla dorazili po deviatej večer. Ubytovali sme sa v tých istých štúdiách ako na začiatku cesty.

Nočný jazmínCestrum-nocturnumVonku už bola tma, len kvety nočného jazmínu – cestrum nocturnum, (foto vľavo wikipédia) nádherne rozvoniavali. Ich vôňa sa šírila aj do chodieb a izieb budovy. Na tento kvet sme natrafili neskôr na Meteorách, tam však bol odkvitnutý. Celý deň sme si hovorili, že po príchode zájdeme do taverny a tešili sme sa, že si tam opäť dáme niečo chutné. No keď sme sa zložili v štúdiu, unavení sme padli rovno do postele.

Naša trasa

Diakofto_Gytheo

Trasa trajektu z Diakofti do prístavného mesta Gytheo na strednom prste Peloponézu.