Domov z Predejane do Bratislavy, záver, 19. deň

Srbsko, východ slnkaNaša grécka odysea sa dnes končí. Na trase z Predejane do Bratislavy nás čaká vyše 800 kilometrov.

Je sobotné ráno, záver našej gréckej odysey. Nosíme si veci do auta a kartou platíme za ubytovanie. O 6:11 už štartujeme. Ešte je šero. Teplomer ukazuje 6 °C. Nie div, sme v horách a dokonca máme prvý jesenný deň.

6:41 – 4 377 km, 1. mýto, Niš – Leskovac. Začína svietiť slnko, obloha je jasná, len nad dolinami sa vznáša ranná hmla.

6:55 – 4 399 km, Belehrad – Niš, alebo opačne, berieme si len lístok. Vonkajšia teplota 5 °C.

7:15 – 4 436 km, zastavujeme na ČS OMW. Je čas dať si raňajky, dobre padne bageta s kávou.

8:03 – 449,3 km, prechádzame Jagodinou. Nad oblasťou hustnú oblaky.

8:38 – 4 558 km, krátka prestávka na ČS Lukoil. V tejto časti diaľnice je Lukoil na oboch stranách. Je to pred odbočkou na Požarevac.

Na chvíľu sa ukázalo slnko a modrá obloha, nie však nadlho.

9:12 – 4 608, tretie mýto, platíme za úsek diaľnice Niš – Belehrad.

DSCN2826_K9:18 – 4 616 km, tabuľa Belehrad. Mesto je pod mrakom.

9:29 – 4 630 km, koniec Belehradu. Priechod plynulý, bez problémov.

9:51 – 4 656 km, štvrté mýto Belehrad – Novi Sad, platíme kartou. Už je teplejšie, 17 °C, modrá obloha sa strieda s pásmi oblačnosti.

10:01 – 4 674 km, OMW Beška, WC pauza. Poslednými granulami kŕmim veľkého vystrašeného psa.

10:35 – 4 720 km, posledné mýto Novi Sad – Subotica. Zasa svieti slnko, stále je °7 °C.

10:57 – 4 720, zastavujeme na OMV v Bačka Topola a čerpáme benzín.

11:35 – 4 815 km, sme na srbsko-maďarskej hranici Horgoš. Pred nami čaká osem áut.

O 11:48 sme za srbskou hranicou. Pred tou maďarskou to vyzerá poriadne na dlho. Autá stoja v piatich radoch dlhých asi 400 metrov. Netrpezliví šoféri kamiónov strácajú nervy a trúbia o dušu, ale Maďarov to nerozhádže. Zjavne si užívajú obedňajšiu prestávku.

Aktualizácia 2018: mýta v Srbsku z juhu na sever: 0,50 € –  1,50 € – 6,60 € – 4,50 €!

Čakanie na Godota

Rad áut sa posúva iba veľmi pomaly. Šoféri šetria benzín, svoje autá tlačia ručne.

0 14:03 po kontrole pasov a tradičnej otázke, či prevážame alkohol alebo cigarety, konečne opúšťame toto začarované miesto. Čakaním sme strávili 2 hodiny 35 minút! Čas sme si krátili telefonovaním s rodinou a počúvaním hudby.

Po hodine cesty zastavujeme na odpočívadle. Svieti slnko, obloha je modrá a my dojedáme koláče z Pargy.

15:55 – 4 970 km, ocitáme sa na vonkajšom okruhu Budapešti.

O 16:20 Znova krátka prestávka, tentoraz na ČS MOLL, kde dopĺňame vodu do ostrekovača. DSCN2872_K

16:36 – krátko prší. Konečne chytáme slovenské stanice.

17:14 – 5 105,5 km, Arabona, čokopauza.
18:00 – po 5 164,5 kilometra sme doma. Dnes máme za sebou 859,5 kilometra. Čo dodať? Naša tretia cesta autom dopadla nad očakávanie. Auto poslúchalo, manžel má odo mňa veľkú pochvalu. Naša grécka odysea plynula pokojne a napodiv alebo našťastie bez zádrhov (teda až na to zdržanie na Horgoši). Zasa sme bohatší o zážitky, spomienky a množstvo fotografií.