Pláž v Diakofti, Potamos a Paleochora, KYTHIRA 2014 – 11. deň

Tento deň sa niesol najmä v znamení kúpania na pláži v Diakofti a siesty, zavŕšený chutnou večerou v dedine v Potamos.

Vstávame o siedmej. Slnko pomaly vychádza. Na raňajky si dávame jogurt, samozrejme grécky, s medom a čerstvé figy od Ioanny. Ups, rozbila som pohár. Ioanna vraví, že to nič.

Pláž v Diakofti

Na pláži v Diakofti stretáme Talianky, grécku rodinku žijúcu v Austrálii s dcérkou a skupinu starších aj mladších ruských turistov s malým dieťaťom. Obe detičky sa rýchlo skamarátili i napriek jazykovej bariére. Bolo milé pozorovať, ako sa hrajú.

Predpoludním sa vraciame domov a po sprche si dávame čerstvú pomarančovú šťavu, vitamínovú misu z fíg a ovocia, ktorým sme sa zásobili na pevnine. (Na ostrovoch býva ovocie a zelenina zväčša drahšia než na pevnine.) Potom siestujeme.

POTAMOS

Potamos

Potamos – námestie

Okolo pol šiestej odchádzame do obľúbenej dediny Potamos na večeru. Cestou sa zastavíme v supermarkete v Aroniadike. Chceme kúpiť pohár, aký som rozbila. Nemajú však nič, čo by sa naň podobalo.

Na námestí v Potamose je takmer ľudoprázdno. Pre domácich je ešte priskoro. Vonku pofukuje. Radšej sa najeme vnútri gyrosárne.

Ešte aj dnes cítim chuť a vôňu šťavnatého bravčového mäsa s paprikovo-rajčinovou omáčkou a hranolčekmi či kuracieho souvlaki a zeleniny.

Na spiatočnej ceste skúšame zájsť do Paleochory. Autom prejdeme len polovicu, ďalej si netrúfame. Asfaltka totiž končí, pokračuje poľná cesta s vytŕčajúcimi ostrými kameňmi a my máme nízky podvozok. V diaľke vidieť roklinu s ruinami starovekého mesta, ktoré sa kúpe v posledných lúčoch zapadajúceho slnka. Musíme si požičať džíp a prísť aspoň o hodinku skôr. Podarí sa nám to o dva dni.

Okolo deviatej vychádza mesiac a po desiatej do prístavu cúva trajekt Vitsentzos Kornaros spoločnosti Lane Sea Lines plaviaci sa na trase Kissamos (severozápadná Kréta) – Diakofti – Gytheo (mesto na prostrednom prste Peloponézu). V prístave je rušno.

Potamos, nedeľný trh, KythiraPotamos je po Chore najväčšia dedina na ostrove s kostolom, ktorý vidno už zdiaľky, a s veľkým námestím, okolo ktorého vedie jednosmerná cesta. Námestie lemujú stromy, obchody, taverny a pekáreň. Každú sobotu sa na námestí konajú trhy. Sú príležitosťou nielen niečo si kúpiť, ale sa aj pozhovárať so známymi a priateľmi. Zatiaľ sme mali v nedeľu vždy iný program, takže sme o tento zážitok prišli. Vynahradili sme si to o dva roky neskôr.