Akrokorint – akropola – a Korint – staré mesto

Akrokorint

Akrokorint - Apolónov chrámSadáme do auta a z Leuktry pokračujeme cez Olympia Odos do Starého Korintu. Plánujeme prespať v Novom Korinte a ráno zájsť na prehliadku pevnosti Akrokorint.

Do Starého Korintu prichádzame pred druhou hodinou. S takým časovým náskokom sme nerátali, tak si vravíme, že keď máme toľko času, najprv zájdeme do kaviarne a potom na pevnosť.

AkrokorintKeď asi po polhodine zaparkujeme pod hlavnou bránou do pevnosti Akrokorint a stúpame k pokladni, stretáme dva manželské páry z Čiech, ktoré spolu cestujú po Peloponéze. Už týždeň sme nepočuli blízku reč, a tak mi nedá, aby som ich neoslovila. Oznamujú nám, že ani nemusíme ísť ďalej, pevnosť sa o chvíľu zatvára. S tým sme nerátali. Predpokladali sme, že návštevné hodiny sú tak ako na väčšine historických pamiatok predĺžené až do dvadsiatej hodiny. Tu to neplatí.

Vraciame sa s krajanmi na parkovisko k autám. Keď zbadajú naše logo kapab ako aj logo webu recko-autem, ktoré máme na aute, prezradia, že našu webovú stránku poznajú. To nás príjemne prekvapilo a potešilo. Pred odchodom si ešte urobíme spoločné foto a rozlúčime sa.

(Milí priatelia, ak sa náhodou dostanete k tomuto článku, ozvite sa. Rada by som vám to spoločné foto poslala ako spomienku na skupinku šiestich nadšených cestovateľov.)

Akrokorint - panoráma

Zábery z prehliadky pevnosti, žiaľ, nepridám, tak aspoň niekoľko pohľadov na pevnosť, na Korintský záliv a krajinu pod Akrokorintom.

Len pre úplnosť dodám, že na prehliadku Akrokorintu si treba vyčleniť 2 až 3 hodiny. Pevnosť je otvorená od 8:00 – 15:00 okrem pondelka. Vstupné je 2 €.

Korint  – mesto

Pridať však môžem zábery z návštevy Starého Korintu a múzea, kde sme sa zastavili v roku 2012. Video na youtube ukazuje, ako asi vyzeral Starý Korint v 2. storočí n. l. v čase najväčšieho rozkvetu.

Starý Korint vraj založil Sizyfos, zakladateľ a kráľ Korintu, ktorý sa pričinil o rozvoj obchodu. (Mýtus o tom, že prekabátil bohov aj smrť a stal sa symbolom zbytočnej práce, určite poznáte.)  Filip II. zvolil Korint za sídlo protiperzskej koalície – korintský spolok , r. 338 pred n. l. V roku 146 pred n. l. Korint dobyli Rimania. Cézar ti v r. 44 pred n. l. začal budovať sídlisko veteránov, ktoré dostaval Augustus. V 3. a 4. st. ho vyplienili Herulovia a Góti. Cisár Justinián dal vybudovať ochranný múr dlhý takmer 16 km. Pamiatky sú väčšinou z rímskeho obdobia, pôvodné sa nachádzajú pod nimi. Jediná viditeľná grécka pamiatka je len Apolónov chrám (560 – 540 pred n. l.). Na rozsiahlych vykopávkach sa stále pracuje.

(Zdroj: Poklady starověkého Řecka, Ikar 2005)

Archeologické múzeum je otvorené po celý rok, v hlavnej sezóne v mesiacoch apríl až september od 8:00 – 20:00. Vstupné je 8 €, znížené 4 €.

Starý KorintV Novom Korinte napokon neprespíme, ani tam nezájdeme na pláž. Meníme plán. Je krátko po pätnástej a stále máme dosť času. Šofér nie je unavený, a tak pokračujeme ďalej na juh. Tam, kam nás to ťahá. Na náš obľúbený polostrov Mani. Návšteva pevnosti sa odkladá.