Monemvasia – Neapoli – Diakofti, Kythira, 5. deň

DSC_0496_KSledujeme podmanivý východ slnka nad Monemvasiou, absolvujeme kľukatú jazdu na juh a pokojnú plavbu do prístavu Diakofti na ostrove Kythira. Viete, čo je neodmysliteľnou súčasťou pohľadníc z Diakofti?

Monemvasia sa prebúdza do nádherného rána. Chvíľu pozorujeme východ slnka. Po raňajkách zaplatíme za nocľah a o 8:20 vyrážame na cestu. Vonku je polooblačno, 24 °C. Stav tachometra: 2 105 km.

Ráno v Monemvasii Trasa Monemvasia - Neapoli - Diakofti

DSC_0525_KTrhovníci v Gefire už od skorého rána ponúkajú na predaj svoje produkty.

O 9:10 h máme za sebou 2 140 km a sme v lakónskom mestečku Neapoli Voion. Na nábreží asi 500 m od prístavu kupujeme v lodnej agentúre lístky na trajekt Porfyroussa. Dvaja cestujúci plus auto za 66 eur.

Plavba na ostrov Kythira

O 10:00 h vyrážame z prístavu. Plavba je našťastie pokojná a trvá necelú hodinu a pol. Naše ubytovanie, štúdiá Sirene Villas v Diakofti, vidíme už z lode, pretože ležia oproti prístavu. Tip na ubytovanie nám dala naša facebookovská priateľka Eleni z Atén, ktorá v nich prebývala počas dvoch dovoleniek. A musím povedať, že nám poradila naozaj veľmi dobre.

Diakofti – konečne na mieste

Domáca, pani Ioanna, ožila, keď sme spomenuli, že tip máme od gréckej priateľky Eleni. Najprv nám poukazovala všetky voľné izby. V štúdiách mala ubytovaných už len dvoch dovolenkárov. Vybrali sme si izbu s výhľadom na prístav na severovýchode a na vrak lode Nordlandia na východe. Tento vrak je neodmysliteľnou súčasťou pohľadníc z Kythiry.

Padol mi zrak na stôl, kde mala Ioanna položenú misku s figami. Všimla si to a spýtala sa, či máme radi σύκα (síka). Figy? Že či! Jasné! Figy milujeme.

Diakofti, Kythira - pohľad z okna štúdia

Zložili sme si veci a na chvíľu sme sa natiahli. Asi o pol štvrtej sme sa vybrali do taverny Zefyros na pláži. Vonku bolo príjemne, more bolo pokojné, jahňacie rebierka a tzatziki chutili aj mačke, ktorá sa k nám prikmotrila. Bolo skvelé byť zasa pri mori..
Aktualizácia: Taverna Zefyros je v sezóne 2018, žiaľ,  zatvorená.

Taverna Zefyros a okolie

Loď Nordland narazila v októbri roku 2000 na ostrov Prasonisi neďaleko Diakofti. Bola to nemecká nákladná loď. Nad hladinu mora vytŕča len časť lode. Zvyšných 30 metrov je pod hladinou. Po piatich rokoch ju chceli odstrániť, no zistili, že sa stala útočiskom obrovského ekosystému a rajom pre potápačov.

Vrak lode Nordland z taverny Zefyros

Na nákup do Aroniadiky a Potamosu

Podvečer sme sa vybrali na nákup. Ioanna nám poradila υπεραγορα -hypermarket v Aroniadike. Z Diakofti do Aroniadiky trvá cesta necelú polhodinu. Nad Diakofti sme zastali, aby sme sa pokochali nádherným výhľadom na túto bývalú rybársku osadu, na more a vzdialené vrchy Peloponézu.

Diakofti Kythira, pohľad z cesty

Do Aroniadiky sme trafili celkom ľahko, v podstate tam ani iná cesta nevedie, a urobili menší nákup do chladničky. Domáca Ioanna spomínala, že čerstvú zeleninu kúpime v dedine Aloizianika. Dedinu sme síce našli pred Aroniadikou, no po nejakom minimarkete so zeleninou a ovocím ani stopy. Asi sme sa nepochopili. Dedina pôsobila opustene a ošarpane. Chvíľu sme hľadali miesto, kde sa s autom otočiť, pretože do uzučkej jednosmerky sa na šírku sotva zmestilo jedno auto.

Na chlieb sme zašli do blízkeho Potamosu, vzdialeného od Aroniadiky niečo vyše štyroch kilometrov. Na námestí obklopenom tavernami a barmi to navečer ožívalo. V taverne oproti pekárni hrala kapela a jej spevák nôtil o dušu. Všimli sme si aj gyrosáreň. Tam určite musíme ísť.

Cestou späť sme skoro zašli na letisko. Diakofti Kythira, chutné prekvapenie v štúdiu Sirene Villas Do Diakofti však musíme odbočiť doprava.

Doma nás čakalo milé prekvapenie. Chladnička a plný tanier fíg. Samozrejme sme sa do nich hneď s chuťou pustili. (Na obrázku je len časť z nich 🙂 )

Pridávam jedno z našich video – slideshow z Kythiry na youtube.